טכנולוגיות מחשב חדשות ביצירת כתרים לשיניים

יצור כתרים לשיניים באמצעות מחשב
כיום יש טכנולוגיה חדשה עבור יצירת כתרים.
בשיטה החדשה יוצרים תמונה בצורה תלת מימדית 3D שמאפשרת תכנון וטיפול מושלם לכל הדרך מכיוון שרואים תמונה מלאה של מבנה הפה.
השינוי כיום משמעותי לגבי לקיחת נתוני הפה. בעבר לקחו נתונים של השיניים על ידי הכנסת תבנית עם חומר רך כמו פלסטלינה אשר מבנה השיניים הוטבע בו, אולם כיום משתמשים במחשבים ומצלמות זעירות שמוכנסות לפה ומודדות את הנתונים בצורה מדויקת, כך שמקבלים תמונת מחשב על המסך של השיניים ומבנה הלסת הפנימי.
בשלב הבא מתכננים שלד של גשר או כתר ושיניים וירטואליות דרך המחשב. לאחר מכן בוחרים חומרים שונים המיועדים ליצירת הכתר אשר משפיעים על הצבעים של אותן השיניים.
ישנה מחרטה ממוחשבת
אשר יוצרת שן מדויקת ברמה של מיקרונים, במקום תבנית של גבס בה השתמשו עד היום.
כיום יש מערכות אשר יוצרות כתרים מחומרים על בסיס זיקרוניה- מתכת על בסיס חרסינה ולא מתכות של פעם. הכתר נראה כמו שיניים אמיתיות, החומר חזק כמעט כמו מתכת והגוף אוהב את החומר הזה ולכן יש פחות דחייה של השתל.

יצור שתלי שיניים בטכנולוגית מחשב:
גם בשתלים לשיניים משתמשים במחשבים ומדמים מראש היכן המקומות החסרים בפה שם מעונינים שיהיו השיניים המושתלות.
מתקינים בפה הדמייה של שן ושולחים ל CT
מהנתונים יודעים היכן תהיה השן והיכן העצם כך שאפשר לתכנן הצורה מדויקת אינטגרציה בין כתר לשתל. שיטה זו חוסכת עוגמת נפש ועבודה מיותרת מכיוון שנותנת תוצאות טובות.

רופא שיניים שמעונין להשאר מעודכן ומודרני צריך ללמוד טכנולוגיות חדשות. גם רופא השיניים וגם טכנאי השיניים אמורים לדעת על החידושים ולשאוף לספק אותם ללקוחותיהם.
מחיר כתב או השתלת שיניים בתכנון מחשב הינו גבוה יותר מאשר בשיטה המסורתית, אולם טכנולוגיות חדשות תמיד יקרות יותר בשלבים ראשונים, ואם לוקחים בחשבון זמן מבוזבז עקב תיקונים מסיקים שהעלות הנוספת לא משמעותית לעומת התועלת של השתלת שיניים או טיפול כתר.

כתיבת תגובה