שיניים – חורים בשיניים

חיוך

שן הינה איבר בגוף האדם המשמש לעיבוד מזון על ידי חיתוכו בזמן האכילה. השן מורכבת משלושה חלקים עיקריים: כותרת השן – החלק הגלוי של השן.

צוואר השן- החלק שמחבר בין כותרת שן לשורש השן. שורש השן – החלק הפנימי של השן שנמצא בתוך הלסת. שורש השן וכותרת השן בנויים ממספר חלקים פנימיים:

החלק הפנימי ביותר של השיניים נקרא מוך השן והינו חלק רך המורכב מרקמת תאים, כלי דם ועצבים. העצבים ברקמה זו נותנים את תחושת כאב השיניים במצב של חור בשן. את מוך השן עוטפת רקמת הגנה קשיחה הנקראת דנטין. באזור השורש הדנטין טוף ברקמה נוספת הנקראת צמנטום (מלט השן), ואילו באזור הכותרת, חלק השן הגלוי הרקמה העוטפת הינה אמייל, חומר קשיח במיוחד, והקשיח ביותר בגוף האדם.האמייל עשוי גבישים של הידרוקסי אפטיט בעל המבנה הכימי :Ca 10 (PO 4 ) 6 (OH) 2 כאשר מצחצחים שיניים עם משחה המכילה פלואור או צורכים מי שתייה עם פלואור, הדבר מחזק את שכבת האימייל.

 

כאשר מדובר על ילדים, ועל טיפול בילדים, יש לקחת בחשבון שילד אינו יכול להיות אחראי על טיפול מושלם והוא צריך השגחה של ההורים. תפקיד ההורים הוא לבדוק ולבקר את פעילות הילד הקשורה להיגיינת השיניים. הורים צריכים להקפיד שהילדים יצחצחו וינקו את השיניים בכל ערב לפי הוראות מדויקות של רופא השיניים.

 

כתיבת תגובה