שבירת שיניים בגן שעשועים

שמירה על שיני ילדים ובוגרים בגן המשחקים
במהלך השבוע, הורים לוקחים ילדים צעירים לשחק בגן השעשועים. בתקופת חופש, הריון של האם, ולפני לידה, משתנים סדרי העדיפויות, ועשויים לבלות יותר ויותר זמן במשחקיות למינהן ולהקפיד פחות על מטלות אחרות שדורשות יותר מחויבות וסמכות הורית כלפי הילד, למשל- בריאות השן.
מעבר לשמירה על השיניים על ידי ניקוי וציחצוח, יש לזכור שילדים ותינוקות עלולים להפגע ממשחק תמים בגן המשחקים ולהזיק לשיניים.
דוגמא ידועה היא משחק בקרוסלה. ילד אשר מסתובב על גבי קרוסלה, עשוי לעזוב באופן פתאומי את המעקה וליפול קדימה על הארץ תוך כדי כך שיכול להיפגע מכל מתקן שנמצא בתוך אתר המשחקים, קרוסלה, נדנדה ועוד. ילדים רבים שוברים שיניים בדרך זו ויש לשמור באופן אישי עליהם, גם אם זה כרוך בישיבה בתוך קרווסלה מסתובבת, או לעמוד לידה.
בזמן הריון, נשים רבות אינן עובדות, לרבות לקראת לידה (ואפילו לאחר הלידה). ולכן, כאשר תינוק חדש עומד להיוולד, הורים מרגישים צורך לפצות את הילד הבוגר, ומשקיעים בו זמן רב יותר מהרגיל. הריצה היומית בין בדיקת הריון, צילום הריון, קורס הכנה ללידה או קורס יוגה לנשים לקראת לידה, אמא (ואף אבא) משולבת בפעילויות שונות ואטרקטיביות, כאשר ההורים יודעים שהזמן עד הלידה מוקצב, ושלאחר שיוולד בייבי חדש, יהיה פחות זמן להשקיע בילד (לרבות לאם מניקה אחרי לידה, אך פחות אצל אם שלא חוזרת לעבודה אחרי לידה)
למרות שזה נראה שולי למדי- אסור להתעלם מצרכים חשובים ושמירת שיגרה של היגיינה ובריאות: צחצוח שיניים, המנעות מפגיעות במתקנים (לרבות קרוסלה) ומתן תשומת לב לילד!

כתיבת תגובה